Fáze prodeje (model AIDA)

AIDA

 

Sami to určitě znáte. Občas vidíte nějaký produkt a zkrátka ho musíte mít. A když ne hned, tak k Vánocům určitě 

Celý prodejní proces je totiž o tom, že produkt, resp. vaše nabídka musí zákazníka nejdříve UPOUTAT, poté u něj VZBUDIT ZÁJEM, po bližším prozkoumání po výrobku začne TOUŽIT a to už je jen malý krůček k AKCI, tedy k nákupu.

Tento model se nazývá AIDA a není to nic jiného, než PRODEJNÍ TRYCHTÝŘ (nebo Produktová pyramida, chcete-li). Název modelu vychází z anglckých slov, která znamenají:

A - Attention - upoutat pozornost k informacím o produktu 

V této fázi cílíte na vaše potenciální zákazníky, tedy na publikum, které vás ještě nezná a které je potřeba zaujmout vaším obsahem zdarma. Takový obsah můžete tvořit na sociálních sítích, prostřednictvím tzv. magnetů (dokumentů, které poskytujete zákazníkům zdarma, výměnou za e-mail), blogových článků apod. Zákazník si vás v této fázi testuje.

I - Interest - vzbudit zájem o produkt (záměrná a vědomá pozornost)…

V tomto bodě již prodáváte. Většinou nějaký velmi levný produkt. Zákazník na základě tohoto levného produktu zkouší první spolupráci s vámi, testuje si vás.

D - Desire - vzniká touha, zájem, přání a pak rozhodnutí produkt vlastnit….

Zákazníka již máte na své straně. Vyzkoušel si váš levnější produkt a ten ho přesvědčil. Nyní prodáváte produkty a služby střední hodnoty, protože jste na základě předchozích bodů získali zákazníkovu důvěru.

A - Action - výzva k akci, k zakoupení, k zaslání objednávky

Zákazníci od vás nakupují ty nejdražší produkty a služby. V této bodě je čas na budování úzkého vztahu se zákazníkem.

 

…… někdy se přidává ještě písmeno :

S jako Satisfaction (uspokojení) 

Zákazník je spokojený a službu doporučuje dál. Je takovým vaším ambasadorem. A za to mu náleží speciální přístup. VIP klub, speciální ceny a cenové balíčky , předprodejové akce pro prémiové zákazníky apod.

 

 

***www.petrauharcek.cz***

Marketing a procesy v tvůrčím podnikání

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení