Sami to určitě znáte. Občas vidíte nějaký produkt a zkrátka ho musíte mít. A když ne hned, tak k Vánocům určitě
Celý prodejní proces je totiž o tom, že produkt, resp. vaše nabídka musí zákazníka nejdříve UPOUTAT, poté u něj VZBUDIT ZÁJEM, po bližším prozkoumání po výrobku začne TOUŽIT a to už je jen malý krůček k AKCI, tedy k nákupu.
Tento model se nazývá AIDA a není to nic jiného, než PRODEJNÍ TRYCHTÝŘ (nebo Produktová pyramida, chcete-li). Název modelu vychází z anglckých slov, která znamenají:
A - Attention - upoutat pozornost k informacím o produktu
V této fázi cílíte na vaše potenciální zákazníky, tedy na publikum, které vás ještě nezná a které je potřeba zaujmout vaším obsahem zdarma. Takový obsah můžete tvořit na sociálních sítích, prostřednictvím tzv. magnetů (dokumentů, které poskytujete zákazníkům zdarma, výměnou za e-mail), blogových článků apod. Zákazník si vás v této fázi testuje.
I - Interest - vzbudit zájem o produkt (záměrná a vědomá pozornost)…
V tomto bodě již prodáváte. Většinou nějaký velmi levný produkt. Zákazník na základě tohoto levného produktu zkouší první spolupráci s vámi, testuje si vás.
D - Desire - vzniká touha, zájem, přání a pak rozhodnutí produkt vlastnit….
Zákazníka již máte na své straně. Vyzkoušel si váš levnější produkt a ten ho přesvědčil. Nyní prodáváte produkty a služby střední hodnoty, protože jste na základě předchozích bodů získali zákazníkovu důvěru.
A - Action - výzva k akci, k zakoupení, k zaslání objednávky…
Zákazníci od vás nakupují ty nejdražší produkty a služby. V této bodě je čas na budování úzkého vztahu se zákazníkem.
…… někdy se přidává ještě písmeno :
S jako Satisfaction (uspokojení)
Zákazník je spokojený a službu doporučuje dál. Je takovým vaším ambasadorem. A za to mu náleží speciální přístup. VIP klub, speciální ceny a cenové balíčky , předprodejové akce pro prémiové zákazníky apod.
***www.petrauharcek.cz***
Marketing a procesy v tvůrčím podnikání