ZAČÍNÁM PODNIKAT ... 3 základní otázky, na které je třeba si při startu odpovědět?

CO, KOMU ,KDE PRODAVAM

Než vůbec začnete nabízet svůj vypiplaný produkt nebo službu, je třeba testovat. Ale je nutné vědět NA KOM a KDE testovat. Odpovědět si tedy na tyto tři základní otázky:

 

1. CO PRODÁVÁM

Mnoho začínajících podnikatelů řeší, zda je produkt nebo téma, se kterým chtějí přijít na trh nosné. Zda bude úspěšné mezi jejich zákazníky. Zda je dost dobré a populární.

Vše výše uvedené si však mohou poměrně snadno prověřit hned několika způsoby:

  1. Komu je výrobek/služba určená?

Víte, komu vaším produktem/službou pomůžete. Co přesně jim vaše služba přinese, jak jim zlepší život? A je lidí, které budou vašich služeb využívat, na trhu dostatek (aby vaše cílová skupina nebyla až příliš úzká)?

 

  1. Sledujte konkurenci

Prodává se na trhu již podobné nebo příbuzné zboží nebo služba? Je atraktivní pro zákazníky? Jak zákazníci na tento produkt nebo službu reagují? Podívejte se pod příspěvky na soc. sítích.

Pokud konkurenci prodej funguje, vězte, že na trhu bude místo i pro vás.

 

  1. Testujte

Založte si facebook stránku, pište blog, postněte svůj testovací produkt nebo nabídku služby ve spřátelených fb skupinách.

Dejte výrobek nebo nabídněte službu na vyzkoušení svým přátelům a chtějte po nich zpětnou vazbu.

 

  1. Jděte do akce

Váš produkt nemusí být 100%. Čím víc ho budete šperkovat, tím dřív vás s jeho uvedením na trh předběhne konkurence.

 

 

2. KOMU PRODÁVÁM

To je základní otázka. Jaká je moje cílová skupina. Jaký je ten jeden „ideální zákazník (persona/avatar)“, pro kterého je můj produkt nebo služba určený.

Jaký problém řeší, jakou má potřebu. Jaký bude výsledek, který mu můj produkt nebo služba přinese. S čím mu pomůže, jaký problém mu vyřeší.

A abychom si na tyto otázky mohli odpovědět, musíme toho o našem ideálním zákazníkovi vědět poměrně dost.

Seznam otázek si můžete stáhnout na tomto odkazu.

 

  

3. KDE PRODÁVÁM

Každý výrobek má svoji tržní niku. Úzké a vymezené místo na trhu. Nikdy totiž nemůžete prodávat úplně všem. Čím užší nika, tím lépe se vám bude prodávat. I se stejným nebo podobným výrobkem jako má vaše konkurence, můžete zasáhnout úplně jiný segment trhu. I proto je tak důležité znát dva předchozí body, tedy co a komu prodávám.

 

Máte s některou odpovědí na výše uvedené otázky problém? Nevíte, jak nebo kde svůj produkt otestovat nebo kdo je vlastně ten váš ideální zákazník? Napište mi, přihlaste se do bezplatné vzdělávací skupiny nebo se rovnou zarezervujte vaši konzultaci.

 

***www.petrauharcek.cz***

Marketing a procesy v tvůrčím podnikání

Zpět do obchodu